آخرین اخبار
کد مطلب: 80054
سازمان هاي مسئول در حوزه عفاف و حجاب کارکرد فرهنگي ندارند
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1647
به گزارش سلام لردگان- معصومه آباد در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي افکارنيوز گفت: از وضعيت عفاف و حجاب در تهران رضايت خاطر نداريم اما اگر اقدامات فرهنگي مجموعه هاي مسئول مناسب و خوب بود قطعا خروجي فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ما ، وضعيت کنوني نبود و مسئله حجاب هدايت مي شد.

اين عضو شوراي شهر تهران در پاسخ به اين پرسش که آيا مديريت شهري در خصوص وضعيت حجاب و عفاف در تهران مسئوليتي بر عهده دارد ، پاسخ داد : از آنجايي که مباحث حجاب و عفاف جزو مباحث فرهنگ عمومي است يکي از وظايف اصلي شهرداري تهران به حساب مي آيد.

وي گفت : از سوي ديگر بحث حجاب و عفاف با امنيت شهر و مسائل فرهنگي مرتبط است از اين رو طي سال هاي گذشته از سوي شهرداري تهران در اين رابطه اقدامات بسيار خوبي صورت گرفته است.

آباد با بيان اينکه شهرداري تهران ?? هکتار از فضاهاي شهري را به بانوان اختصاص داده است گفت : روزانه ? هزار تن از بانوان تهران از اين پارک ها استفاده مي کنند و اين در حالي است که شهرداري نسبت به ايجاد تاکسي بانوان و واگن هاي ويژه بانوان در مترو نيز اقدام کرده است به طوري که مي توان گفت شهرداري تهران بدون در پيش گرفتن اقدامات سلبي با انجام اقدامات ايجابي توانسته است در پيبشرد اهداف خود با ايجاد فضاي محصور و مفرح ،وظايف خود در قبال فرهنگ حجاب و عفاف در شهر را انجام دهد.
عضو شوراي شهر تهران افزود: در حوزه عملياتي اقدامات موثري در شهرداري تهران صورت گرفته است اما در حوزه فرهنگي قريب به ? سال است که کارگروه ويژه فرهنگ ،عفاف و حجاب در سطح شهر تهران تشکيل شده است؛ اما از آنجايي که مصوبات قانوني نداشته ، اعتباري نيز به آن اختصاص پيدا نکرده بود.

به گفته آباد طي هفته گذشته طرحي با يک فوريت در شوراي شهر تهران تصويب شد که سالانه اعتباري براي موضوع تحکيم فرهنگ حجاب و عفاف در شهرداري پيش بيني شود و کارگروه ويژه اي نيز در اين باره در شوراي شهر تشکيل شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس